Dropshipping zasadza się na systemie trójstronnym między klientem, sprzedawcą i dostawcą. W przypadku zakupu przez Internet, klient korzysta ze strony e-commerce sprzedawcy, który oferuje produkty, których nie ma w magazynie.
W chwili złożenia zamówienia klient dokonuje zakupu u dostawcy, który jest odpowiedzialny za dostawę do klienta. W tym systemie detalistę można zatem przyrównać do usługodawcy odpowiedzialnego za sprzedaż produktów, który nie zajmuje się logistyką. Odpowiedzialność za logistykę spoczywa na dostawcy. Ten sposób sprzedaży oferuje sprzedawcy sporą elastyczność i pozwala mu skupić się jedynie na sprzedaży.
Dla sprzedawcy dopiero rozpoczynającego swoją przygodę z e-handlem, dropshipping ma niewątpliwe zalety, których nie należy pomijać. W systemie tym, nie musisz inwestować ogromnego kapitału początkowego. Możliwe staje się uruchomienie projektu biznesowego z niedużą sumą pieniędzy, co jest wspaniałym sposobem na wprowadzenie małych i średnich przedsiębiorstw na rynek. W rzeczywistości nie ma ryzyka posiadania dużej ilości niesprzedanych produktów. Wspaniała jest też możliwość posiadania zasobnego i zróżnicowanego katalogu dostępnego od początku prowadzenia działalności. Jest to wielka atrakcja dla młodej firmy.
Be First to Comment