SEO to zwrot, który od długiego czasu wymieniany jest nader często. Tyczy on najczęściej pozycjonowania witryn internetowych w najsłynniejszej wyszukiwarce która jest zarazem najpopularniejszą stroną internetową na globie – Google.
Skąd bierze się ta przeogromna popularność Google? Otóż z powodu wygody i jakośći wyników. Net to miliardy url-i czyli adresów stron, na których przechowywane są potężne ilości informacji w postaci tekstów, zdjęć, filmów, plików audio. Dzięki Google można szybko i w prosty sposób znaleźć potrezbne treści czy materiały. I do tego wyszukiwarka oferuje bardzo trafne wyniki. Przypuszczalnie właśnie ta jakość wyników spowodowała, że wyszukiwarka Google rozgromiła inne wyszukiwarki, które przecież już funkcjonowały. Przed erą Google królowały w sieci portale, czyli takie bardziej rozbudowane katalogi. Wymagały trochę więcej inwencji, jeżeli chodzi o wyszukiwanie informacji, trochę bardziej podpowiadały witryny z danej dziedziny.
Wyszukiwarka Google wytwarza największy ruch w sieci. Jest to ruch o wysokiej jakości – to znaczy, że z wyszukiwarki na naszą stronę wchodzą internauci zainteresowani tym co w witrynie prezentujemy.
Jeżeli sprzedajesz w sklepie internetowym na przykład opony i będziesz na tą frazę w pierwszej trójce w wynikach wyszukiwania Google to możesz oczekiwać wielkiej sprzedaży- o ile z twoim sklepem jest wszystko ok, przykładowo masz dopracowane kwestie UX a mechanizmy potrzebne do zrealizowania sprzedaży działają poprawnie.
Wydaje się, że w dużej większości branż to właśnie górne pozycje na pierwszej stronie w Google dają najlepsze rezultaty. Oczywiście są takie branże, gdzie może zdarzyć się, że na przykład promocja na Facebooku czy Instagramie przewyższa efektywnością inne formy promocji. Jednakże to Google wiedzie prym, jeżeli chodzi o efektywność marketingową. Stąd pozycjonowanie stron internetowych to tak istotna a przez to popularna usługa. Wysokie pozycje często są główną przyczyna funkcjonowania biznesu.
Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google?
Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google to ogół działań prowadzących do osiągnięcia jak najwyższych pozycji pod względem wybranej frazy. Postępowania te dzieli się na on-site – czyli te dotyczące samej witryny, która ma być pozycjonowana oraz off-site – działania poza stroną.
Jeśli chodzi o działania on-site to tutaj trzeba wymienić: optymalizacja kodu i treści pod kątem fraz a także działania UX które wpływa na czas przebywania internautów w witrynie co jest jednym z czynników rankingowych.
Off-site to przede wszystkim budowa profilu linków prowadzących do strony. Odnośniki są bowiem od początku jednym z najistotniejszych faktorów rankingowych wyszukiwarki Google.
Be First to Comment